Idoraviy komissiya tarkibi

Mamadaliyev Sh.R. Farg'ona viloyat statistika boshqarmasi boshlig'i, komissiya raisi
Yakubov F.V. Farg'ona viloyat statistika boshqarmasi boshlig'ining birinchi o‘rinbosari komissiya raisining o’rinbosari
Komissiya a’zolari:
Meliqo'ziyev S.O'. Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari bilan ishlash va ijro intizomi nazorati bo'limi boshlig’i
Akbarov J.N. Kadrlar bo'limi boshlig’i
Sobirov U.M. Buxgalteriya xisobi va moliyaviy ishlar bo'limi boshlig'i
Musayev X.F. Dasturiy-texnik ta`minot va ma`lumotlarni saqlash markazi boshlig’i
Nurmatov A.T. Bosh yuriskonsult

Idoraviy komissiyaning asosiy vazifalari
  • viloyat statistika organlarining mansabdor shaxslari va xodimlarining huquqiy ongi va huquqiy madaniyatini yuksaltirishga, o`z zimmasiga yuklatilgan vazifalarni bajarishi yuzasidan ma`suliyatini kuchaytirishga, tizimda korrupsiyaga nisbatan murosasiz munosabatni shakllantirishga doir tadbirlarni muntazam amalga oshirilishini tashkil etish;
  • viloyat statistika organlarining mansabdor shaxslari va xodimlarining faoliyatida korrupsiyaga oid huquqbuzarliklarga yo`l qo`ymaslik bo`yicha zarur choralar ko`rish;
  • viloyat statistika organlarining mansabdor shaxslari va xodimlarining kasbiy va xizmatdan tashqari faoliyatida odob-ahloq qoidalariga rioya etishlari bo`yicha ko`rsatmalar berib borish va ularning bajarilishini nazorat qilish;
  • viloyat statistika organlari faoliyatida korrupsiyaning oldini olishga doir tadbirlarning amalga oshirilishi yuzasidan ko`rilayotgan chora-tadbirlar yuzasidan muntazam ravishda monitoring o`tkazish va nazoratni amalga oshirish;
  • o`z vazifalari doirasida korrupsiyaga qarshi kurashish bo`yicha idoralararo komissiyasi bilan hamkorlikni ta`minlash va zarur hollarda ularga tahliliy ma`lumotlarni tayyorlashda amaliy yordam ko`rsatish.
  • viloyat statistika organlari faoliyatida korrupsiyaning oldini olishga doir tadbirlarning amalga oshirilishi yuzasidan ko`rilayotlan chora-tadbirlar yuzasidan muntazam ravishda monitoring o`tkazish va nazoratni amalga oshirish;
Me`yoriy-huquqiy baza
Videoroliklar
Yangiliklar

“Korrupsiyaga qarshi kurashish – jamiyat taraqqiyotining asosi” mavsusida seminar tashkil etildi

NASHR ETILGAN: 19/12/2023

Farg‘ona viloyati statistika boshqarmasi xodimlari ishtirokida “Korrupsiyaga qarshi kurashish – jamiyat taraqqiyotining asosi” mavzusida seminar tashkil etildi. Seminarda boshqarma bosh yuriskonsulti A.Nurmatov kun tartibiga qo‘yilgan masala uyzasidan ma’ruza qildi. Jumladan, mamlakatimizda mustaqillikning dastlabki kunlaridanoq korrupsiya illatiga qarshi kurashish masalasiga alohida e’tibor qaratilayotganligi, korrupsiya har qanday davlat va jamiyatning siyosiy-iqtisodiy rivojlanishiga jiddiy putur yetkazishi, davlatning konstitutsiyaviy asoslarini va qonun ustuvorligini zaiflashtirishi, inson huquq va erkinliklarining poymol bo‘lishiga olib kelalishi, korrupsiya fuqaroning davlat vakili bilan ma’muriy munosabatlari ma’no-mohiyatini o‘zgartirishi va jamiyat uchun ham, davlat uchun ham salbiy oqibatlarga olib kelishi, korrupsiyaga qarshi kurashda nafaqat davlat organlari, balki, jamiyat va umuman barcha fuqarolarimiz mas’ul ekanligi haqida ma’ruza qildi.

Bundan tashqari jamiyatda korrupsiyaga nisbatan murosasiz munosabatni shakllantirish, bu borada nafaqat mas’ul idoralar, balki keng jamoatchilik ham hamjihat va hamfikr bo‘lmog‘i, qayerdadir ta’magirlik, poraxo‘rlik holatlariga duch kelsak, har birimiz bu noxush hodisaga nisbatan befarq bo‘lmasligimiz, loqaydlik qilmasligimiz, aksincha, korrupsiya illatini tag tomiri bilan quritishga qaratilgan sa’y-harakatlarni vijdonan bajarish, adolatsizlikka nisbatan murosasiz bo‘lishni o‘zimizdan boshlashimiz kerakligi tushuntirildi. Axborot xizmati.

“Korrupsiya – jamiyat kushandasi, unga qarshi birgalikda kurashamiz” mavzusida seminar tashkil etildi

NASHR ETILGAN: 01/12/2023

Joriy yilning 1-dekabr kuni Farg‘ona viloyati statistika boshqarmasi tomonidan Oltiariq tumani korxona va tashkilot rahbarlari ishtirokida “Korrupsiya – jamiyat kushandasi, unga qarshi birgalikda kurashamiz” mavzusida seminar tashkil etildi.

Seminarda Farg‘ona viloyati statistika boshqarma bosh yuriskonsulti A. Nurmatov tomonidan kun tartibiga qo‘yilgan birinchi masala yuzasidan bugungu kunda mamlakatimizda korrupsiyaga qarshi keskin va murosasiz kurash olib borilayotganligi, xususan, “Korrupsiyaga qarshi kurashish to‘g‘risida”gi Qonunning qabul qilinishi, shuningdek Korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha respublika idoralararo komissiyasining tashkil etilishi va korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha Davlat dasturining tasdiqlanishi yurtimizda korrupsiya bilan bog‘liq huquqbuzarliklarning oldini olishga qaratilgan qator chora-tadbirlarni samarali amalga oshirilishini ta’minlashi, qisqa vaqt ichida korrupsiyaga qarshi kurashishning huquqiy mexanizmlarini takomillashtirishga oid beshta normativ-huquqiy hujjat qabul qilinganligi, O‘zbekistonda korrupsiyaga qarshi kurashish tizimi samaradorligini yanada oshirish, eng yuqori darajadagi qulay investitsiyaviy va ishbilarmonlik muhitini yaratish, mamlakatning xalqaro maydondagi ijobiy imijini oshirish va mustahkamlashga qaratilganligi haqida ma’ruza qildi. Bundan tashqari endilikda, davlat xizmatchilarini tanlov asosida saralab olish, lavozimga tayinlash va yuqori lavozimlarga ko‘tarishning shaffof tartibiga asoslangan davlat xizmati tizimini shakllantirish, davlat xizmatchilari daromadlarini deklaratsiya qilish tizimini bosqichma-bosqich joriy etish, korrupsiya bilan bog‘liq huquqbuzarliklar to‘g‘risida xabar bergan shaxslarni himoya qilishning samarali tashkiliy-huquqiy mexanizmlarini joriy etish, jamiyatda korrupsiyaga nisbatan murosasiz munosabatni kuchaytirish, davlat organlari va tashkilotlarining hisobdorligi va faoliyatining shaffofligini oshirish, fuqarolik jamiyati institutlari, ommaviy axborot vositalari faoliyatining chinakam erkinligini ta’minlash va ularni korrupsiyaga qarshi choralarni tayyorlash, o‘tkazishda va ijrosini monitoring qilishda ishtirok etish haqida ham keng va atroflicha tushuncha berdi.

Kun tartibidagi ikkinchi masala O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2023- yil 23- noyabrdagi PF-199-son O‘zbekiston Respublikasida yashillik darajasini yanada oshirish, “Yashil makon” umummilliy loyihasini izchil amalga oshirish orqali ekologik barqarorlikni ta’minlash chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF-199-son Farmonining mazmun-mohiyati va ahamiyati haqida so‘z yuritildi. Jumladan, yurtimizda atrof-muhitga salbiy ta’sirni kamaytirish, tabiiy ekotizimlarni saqlash va tiklash borasida keng ko‘lamli ishlar olib borilmoqda. 2021-yil noyabr oyida boshlangan “Yashil makon” umummilliy loyihasi va Davlatimiz rahbari tomonidan joriy yil 25-oktyabrdan 1-dekabrgacha “kuzgi daraxt ekish mavsumi”ning e’lon qilinishi “yashil” yo‘nalish O‘zbekistonda davlat siyosati darajasiga ko‘tarilganligi, aholining daraxt ekishga bo‘lgan qiziqishini oshirish va rag‘batlantirish ishlarini yanada kuchaytirish zarurligi, chiqindi poligonlari atrofida va yirik sanoat korxonalari hududida “yashil belbog‘” yaratish, dala chetlarida, barcha korxona, tashkilot va muassasalar hududida ko‘chatlar ekish zarurligi ta’kidlab o‘tilganligi haqida so‘z yuritdi. Tadbir so‘ngida ko‘rilgan masalalar bo‘yicha muzokaralar bo‘lib o‘tdi.

Axborot xizmati.

“Korrupsiyaga qarshi murosasiz kurashamiz” mavzusida seminar tashkil etildi

NASHR ETILGAN: 13/11/2023

Joriy yilning 10- noyabr kuni Farg‘ona viloyati statistika boshqarmasi tomonidan Quva tumani qishloq xo‘jaligi bo‘limi hamda buxgalteriya markazi xodimlari ishtirokida “Korrupsiyaga qarshi murosasiz kurashamiz” mavzusida seminar tashkil etildi. Seminarda viloyat statistika boshqarmasi yuruskonsulti A.Nurmatov ishtirok etib, kun tartibiga qo‘yilgan masala yuzasidan ma’ruza qildi. Chunonchi, u jamiyatda korrupsiyaga qarshi murosasizlik madaniyati bu kishilarning korrupsiyaga nisbatan murosasiz ongli munosabati, bilim darajasi, tajribasi, korrupsiyaviy jarayonlarga faol qarshi xattiharakatlaridir. Halollik har sohada o‘ziga xos namoyon bo‘lib, sud-huquq tizimida ikki yo‘nalishda, ya’ni, birinchidan, qonun chizig‘idan chiqmaslikda va inson taqdiri bo‘yicha qaror qabul qilishda, aybdorning o‘rniga o‘zini qo‘yib ish tutishda, o‘qituvchi timsolida esa, talaba va o‘quvchiga real bilim va tarbiya berishda, davlat xizmatchisi halolligi xalqqa xizmat qilib, rozi qilish, davlat va jamiyat manfaatini bosh qadriyat deb bilishda, tibbiyot xodimidagi halollik bemorga ta’magirlik bilan qaramaslikda, uni davolashni kasb va vijdon amri deb bilishida, ota-ona halolligi esa, farzandni mustaqil hayot kechirishga tayyor, to‘g‘riso‘z, vijdonli, chuqur mas’uliyatli inson va muayyan kasb-hunar sohibi qilib shakllantirishda o‘zi namuna bo‘lishida namoyon bo‘ladi. Zero, Prezidentimiz aytganidek, “Agar farzandimizga to‘g‘ri tarbiya bermasak, har kuni, har daqiqada uning yurish-turishi, kayfiyatidan ogoh bo‘lib turmasak, ularni ilmu hunarga o‘rgatmasak, munosib ish topib bermasak, bu omonatni boy berib qo‘yishimiz hech gap emas”. Ijtimoiy rivojlanish va uning pirovardida rivojlangan, demokratik davlatlar qatoridan munosib o‘rin olishda o‘zbek xalqining mehnatkashligi, aholi turmush farovonligining uzluksiz yaxshilanayotgani, odamlardagi shukronalik hamda umrdan roziligi ijtimoiy taraqqiyotimizning muhim omiliga aylanishi, xalqimizning yuqori intellektual, ma’naviy salohiyatga egaligi, inson kapitalini rivojlantirish bo‘yicha dunyo e’tirofiga sazovor natijalarga erishilganligi, mamlakatimizning boy yer osti va yer usti imkoniyatlarga egaligi, O‘zbekistonning Markaziy Osiyoning markazida joylashgani, har tomonlama qulay kommunikatsiyalar tizimi bunyod etilgani, havo, temir yo‘l, avtomobil transportining rivojlangan infrastrukturasiga egaligi, O’zbekiston xalqining bag‘rikeng milliy mentalitetga egaligi, faoliyatda namuna, ibrat bo‘lish tuyg‘usining kuchliligi, yaxshi ishlarda yetakchi bo‘lish fazilati va xalqimizning iymon-e’tiqodi mustahkamligi, hamkorlik va do‘stlikka sadoqati, ertangi kunga bo‘lgan ishonchining kuchliligi, xalqimiz o‘zini buyuk ajdodlari ilmiy dahosi, ilmiy hamda ma’naviy jasoratining haqli vorisi sifatida namoyon etishga intilayotgani, dunyo intellektual-ma’rifiy maydonida yuksak iqtidor egasi, barchaga maqbul bo‘ladigan oqilona yechimlar tavsiya eta oluvchi, uzoqni ko‘zlab ish tutuvchi, yuksak ma’naviyatli millat sifatida namoyon etayotgani, mamlakatimizda amalga oshirilayotgan Taraqqiyot strategiyasini xalqimiz to‘la qo‘llab-quvvatlayotgani, odamlarning bu jarayonlarning kuzatuvchisi emas, balki ongli ishtirokchisiga aylanganligi g‘oyasida ma’naviy hamda intellektual asoslarga tayanishi haqida so‘z yuritdi.

Axborot xizmati.

“Biz – korrupsiyaga qarshimiz!” mavzusida seminar tashkil etildi

NASHR ETILGAN: 13/10/2023

Joriy yilning 13-oktabr kuni Qo‘shtepa tumani “Shakar” MFY faollari ishtirokida seminat tashkil etildi. Seminarda Farg‘ona viloyati statistika boshqarmasining bosh yuriskonsulti A.Nurmatov kun tartibiga qo‘yilgan O‘zbekiston Respublikasining “Korrupsiyaga qarshi kurashish to‘g‘risida”gi qonuni mazmun-mohiyati va ahamiyatini hamda korrupsiyaviy jinoyat va ularning oqibatlari haqida ma’ruza qildi. Ma’ruzachi o‘z so‘zida aholi umumiy savodxonligining pastligi - axoli tomonidan qonunlarni bilmaslik yoki tushunmaslik mansabdor shaxsga o‘zining shaxsiy manfaati yo‘lida qonunlardan foydanishga qulay sharoit yaratadi. Jaxon mamlakatlarida korrupsiyaga qarshi kurashning quyidagi usullari mavjudligihaqida so‘z yuritdi. Shu bilan birga ichi va tashqi nazorat tushunchalariga izoh berib o‘tildi. Jumladan, ichki nazorat - bu usul boshkaruv apparatining o‘zida nazoratni kuchaytiruvchi tuzilmalar (har xil ichki inspeksiyalar va boshqa nazorat organlari tuzish orqali) yaratishni taqazo etishi, bu tuzilmaning asosiy vazifasi xodimlarning ichki odob -axloq qoidalariga rioya qilishini nazorat qilish, xozirgi kunda bizning yurtimizda ham bir qator huquqni muxofaza qiluvchi organlarida aynan shu vazifani bajaruvchi ichki tuzilmalar yaratilganligi, tashqi nazorat - bu usulda ijro apparatidan mustaqil tuzilmalarning mustaqilligini oshirish nazarda tutilib, aynan ushbu tuzilmalar orqali korrupsiyaga qarshi samarali kurash olib borishi, ya’ni, sud hokimiyatining maksimal darajada mustaqilligiga erishish ommaviy axborot vositalariga ko‘prok erkinlik berish va x.klar haqida ma’ruza qildi. Korrupsiyaga qarshi kurashda yuqori natijalarga erishgan Shvetsiya, Singapur, Gonkong, Portugaliya kabi davlatlarning tajribasini o‘rganish shuni ko‘rsatadiki, korrupsiyani yuzaga keltiruvchi omillarni bartaraf etish korrupsiyaga qarshi kurashda muhim o‘rin egallashi haqida ham to‘xtalib o‘tildi. Shundan so‘ng, yig‘ilish ishtirokchilari mazkur o‘quv-seminarda bildirilgan fikr va mulohazalar bo‘yicha o‘zlarining qiziqtirgan savollariga huquqiy tushuntirish berildi.

Axborot xizmati.

9- dekabr Butunjahon korrupsiyaga qarshi kurashish kuni

NASHR ETILGAN: 09/12/2022

Joriy yilning 9-dekabr kuni Farg‘ona viloyat statistika boshqarmasida navbatdagi o‘quv-seminar targ‘iboti bo‘lib o‘tdi. Targ‘ibot yig‘ilishida boshqarma bosh yuriskonsulti D. Teshaboyev 9- dekabr – Butunjahon korrupsiyaga qarshi kurashish kuni tarixiga alohida to‘xtaldi. Chunonchi, Korrupsiya - davlat va jamiyatning rivojiga, xalqning adolatga bo‘lgan ishonchiga jiddiy putur yetkazadigan xavfdir. Dunyo davlatlarida jamiyat rivojiga g‘ov bo‘layotgan korrupsiya xavfiga qarshi kurashishni ta’minlashga qaratilgan bir qator xalqaro-huquqiy hujjatlar qabul qilinganligi, BMT Bosh Assambleyasining 2003- yil 21- noyabrdagi rezolyutsiyasiga muvofiq, 2004- yildan boshlab “9- dekabr – Butunjahon korrupsiyaga qarshi kurashish kuni” sifatida belgilanganligi haqida ma’ruza qildi. Yurtimizda ushbu yo‘nalishda olib borilayotgan tadbirlarda Prezidentimiz 2016- yil oktabrda, ya’ni O‘zbekiston Respublikasi Prezidentligiga nomzod sifatidagi ilk saylovoldi ma’ruzasidayoq mahalliychilik va urug‘-aymoqchilik kabi illatlar barobarida O‘zbekistonning barqaror rivojiga xavf tug‘dirayotgan tahdidlar orasida aynan davlat hokimiyatini obro‘sizlantirib, iqtisodiyotning o‘sishi va tadbirkorlik rivojiga jiddiy to‘siq bo‘lib kelayotgan korrupsiya masalasiga barchaning e’tiborini qaratdi. Aynan shu davrdan boshlab O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti rahbarligi ostida korrupsiyaga qarshi murosasiz kurash boshlandi va bu borada izchil qadamlar qo‘yildi. 2017-2021- yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasida korrupsiyaga qarshi kurash mamlakat oldida turgan asosiy vazifalardan biri sifatida belgilandi. 2017- yil 3- yanvarda “Korrupsiyaga qarshi kurashish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasining Qonuni qabul qilindi. 2017- yil 2- fevralda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Korrupsiyaga qarshi kurashish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining qoidalarini amalga oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori qabul qilindi. 2018- yil 7- dekabrda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Konstitutsiya qabul qilingani 26 yilligiga bag‘ishlangan tantanali marosimdagi ma’ruzasidagi taklifi asosida Oliy Majlis palatalarida Korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha alohida qo‘mitalar tashkil qilindi. 2019- yil 27- mayda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasida korrupsiyaga qarshi kurashish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi farmoni imzolanib, korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha mavjud tizim yanada takomillashtirildi. Xususan, 2019-2020- yillarda korrupsiyaga qarshi kurashish davlat dasturi tasdiqlandi. Korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha respublika idoralararo komissiyasi tarkibi tasdiqlandi. Davlat xizmatchilarini tanlov asosida saralab olish, lavozimga tayinlash va yuqori lavozimlarga ko‘tarishning shaffof tartibiga asoslangan davlat xizmati tizimi shakllantirila boshlandi. Davlat xizmatchilari uchun cheklovlar, taqiqlashlar, rag‘batlantirish choralari hamda korrupsiyaning oldini olishga doir boshqa mexanizmlarning aniq ro‘yxati belgilandi. Korrupsiya bilan bog‘liq huquqbuzarliklar to‘g‘risida xabar bergan shaxslarni himoya qilishning samarali tashkiliy-huquqiy mexanizmlarini joriy etildi. 2019- yil 1- sentabrdan yoshlarga korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida huquqiy ta’lim berish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlar ishlab chiqildi. 2019- yil 1- avgustdan eksperiment tariqasida dastlabki bosqichda kapital qurilish va oliy ta’lim sohalarida “Korrupsiyasiz soha” loyihasi amalga oshirila boshlandi. 2020 yil 1 apreldan ushbu loyiha boshqa sohalarga ham bosqichma-bosqich joriy etilishi belgilandi. 2019- yil 1- iyuldan davlat organlari: korrupsiya xavf-xatariga eng ko‘p duch keladigan davlat xizmatchilarining faoliyat sohalari va lavozimlari, shuningdek, ular vakolatlarining ro‘yxatini shakllantira boshladi; idoraviy korrupsiyaga qarshi kurashish dasturlari ijrosining har chorak bo‘yicha monitoringini amalga oshirish va korrupsiyaviy xavf-xatarlarni minimum darajaga tushirish choralari ko‘rilmoqda. Muayyan toifadagi davlat xizmatchilarining mulki va daromadlarini deklaratsiya qilish tizimi bosqichma-bosqich joriy etilayotir. Bugungi kunda korrupsiyaga qarshi kurashish mamlakatimizda jamiyat va davlatning birlamchi umumiy maqsadiga aylandi. Shu munosabat bilan xalqaro korrupsiyaga qarshi kurashish kunini nishonlash yurtimiz taraqqiyoti uchun muhim qadamlarni ifodalaydigan kun hisoblanadi.

Axborot xizmati.

Fuqarolarning davlat pensiya ta’minoti to‘g‘risidagi qonuniga o‘zgartirishlar kiritildi

NASHR ETILGAN: 09/11/2022

Joriy yilning 7-noyabr kuni Farg‘ona viloyati statistika boshqarmasi xodimlari ishtirokida O‘zbekiston Respublikasining 2022-yil 26-oktabr kunidagi “Fuqarolarning davlat pensiya ta’minoti to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi qonuniga pensiya tayinlash tartibini takomillashtirishga qaratilgan o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish haqidagi O‘RQ-795 qonuni mazmun-mohiyati va ahamiyatini tushuntirishyuzasidan seminar tashkil etildi. Seminarda viloyat statistika boshqarmasi bosh yuriskonsulti D.Teshaboyev so‘zga chiqib, mazkur qonunda respublikamizda aholining, ayniqsa nogironligi bo‘lgan shaxslarning ijtimoiy himoyasini yanada kuchaytirishga, ularning huquq va erkinliklarini ta’minlashga, ijtimoiy adolat tamoyillaridan kelib chiqib moddiy jihatdan qo‘llab-quvvatlashga, turmush darajasini oshirishga qaratilgan izchil islohotlar amalga oshirilayotganligi, shu bilan birga «Inson qadri uchun» tamoyili asosida nogironligi bo‘lgan shaxslarning farovonligini yanada oshirish hamda ijtimoiy himoya qilish dasturlarining samaradorligini qayta ko‘rib chiqish zarurati yuzaga kelayotganligi, mazkur qonun fuqarolarning pensiya ta’minoti sohasidagi qonunchilikni amaliyotda qo‘llashda yuzaga kelayotgan turli xil yondashuvlarning oldini olishga va korrupsiyani yuzaga keltiruvchi holatlarga barham berishga, ijtimoiy adolat tamoyilidan kelib chiqib, nogironligi bo‘lgan shaxslarning daromadlarini oshirishga, ularning mehnatini munosib baholashga, shuningdek pensiya miqdorini ko‘paytirishga xizmat qilishi haqida alohida to‘xtalib o‘tdi.

Axborot xizmati.

Huquqiy bilimlarni oshirish maqsadida

NASHR ETILGAN: 03/11/2022

Joriy yi lning 2-noyabr kuni Farg‘ona viloyati statistika boshqarmasi xodimlari ishtirokida O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 22-avgust kunidagi “O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining ayrim hujjatlariga raqamli iqtisodiyot va elektron hukumatni rivojlantirishga qaratilgan o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish, shuningdek, ba’zilarini o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblash to‘g‘risida”gi PF-194-son, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 23-avgust kunidagi “O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining ayrim hujjatlariga o‘zgartirishlar kiritish, shuningdek, ba’zilarini o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblash to‘g‘risida”gi PF-197-son farmonlari hamda O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasining 2022-yil 11-oktabr kunidagi 01/1-23-12/3-71-sonli ko‘rsatma xati ijrosini ta’minlash maqsadida, 2018-yil 13-aprel kunidagi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi faoliyatini yanada takomillashtirishga doir tashkiliy chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi PQ-3666-son qarorining tegishli qismining mazmun-mohiyati va ahamiyatini tushuntirish yuzasidan seminar tashkil etildi. Seminarda viloyat statistika boshqarmasi bosh yuriskonsulti D.Teshaboyev so‘zga chiqib, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 22-avgust kunidagi “O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining ayrim hujjatlariga raqamli iqtisodiyot va elektron hukumatni rivojlantirishga qaratilgan o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish, shuningdek, ba’zilarini o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblash to‘g‘risida”gi PF-194-son Farmonida ayrim hujjatlariga raqamli iqtisodiyot va elektron hukumatni rivojlantirishga qaratilgan o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilganligi, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 23-avgust kunidagi “O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining ayrim hujjatlariga o‘zgartirishlar kiritish, shuningdek, ba’zilarini o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblash to‘g‘risida”gi PF-197-son farmonida so‘nggi yillarda davlatimizning jahon hamjamiyatidagi mavqeini oshirish, iqtisodiy va siyosiy-huquqiy xalqaro reyting va indekslarda O‘zbekiston Respublikasining o‘rnini yaxshilash, respublikamizning ustuvor xalqaro reyting va indekslardagi o‘rnini mustahkamlash, davlat organlari va tashkilotlari rahbarlarining reyting va indekslar bilan ishlash bo‘yicha faoliyatini takomillashtirish va shaxsiy mas’uliyatini yanada oshirish, sohadagi islohotlarni izchil davom ettirish haqida ma’ruza qildi. Shundan song kun tartibidagi 3-masala O‘zbekiston Respublikasi Davlat statistika qo‘mitasining 2022-yil 11-oktabr kunidagi 01/1-23-12/3-71-sonli ko‘rsatma xati ijrosini ta’minlash maqsadida, 2018-yil 13-aprel kunidagi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi faoliyatini yanada takomillashtirishga doir tashkiliy chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi PQ-3666-son qarorida huquq ijodkorligi sohasida yagona davlat siyosatini yuritish, normativ-huquqiy hujjatlar va ular loyihalarining tartibga solish ta’sirini baholash hamda korrupsiyaga qarshi ekspertizadan o‘tkazish faoliyatni muvofiqlashtirish, huquqiy axborotni tarqatish va undan foydalanishni ta’minlash, huquqiy targ‘ibotni amalga oshirish hamda davlat organlari va tashkilotlarining huquqiy targ‘ibot sohasidagi ishlarini muvofiqlashtirish, davlat boshqaruvi organlari, xo‘jalik birlashmalari, mahalliy davlat hokimiyati organlari faoliyatida huquqni qo‘llash amaliyotini izchil va bir xilda ta’minlash bo‘yicha choralarni amalga oshirish, fuqarolarning huquqlari, erkinliklari va qonuniy manfaatlarini huquqiy himoya qilish bo‘yicha choralarni amalga oshirish shu va boshqa ma’lumotlarni batafsil tushuntirib berildi.

Axborot xizmati.

Tizim xodimlarining huquqiy savodxonligini oshirish maqsadida seminar tashkil etildi

NASHR ETILGAN: 20/09/2022

Joriy yilning 19-sentabr kuni Farg‘ona viloyati statistika boshqarmasi xodimlari ishtirokida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022 yil 6-sentabr kunidagi “Aholining ichimlik suv ta’minoti va oqova suv xizmatlari bilan ta’minlanganlik darajasini oshirish bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlar belgilanganligi munosabati bilan O‘zbekiston Respublikasi hukumatining ayrim qarorlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida”gi 496-son hamda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022 yil 6-sentabr kunidagi “Arxiv ishi sohasidagi ruxsat berish tartib-taomillari takomillashtirilishi munosabati bilan O‘zbekiston Respublikasi hukumatining ayrim qarorlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida”gi 501-son qarorlarining mazmun-mohiyati va ahamiyatini tushuntirish yuzasidan seminar tashkil etildi. Seminarda boshqarma bosh yuriskonsulti D. Teshaboyev so‘zga chiqib, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022 yil 6-sentabr kunidagi “Aholining ichimlik suv ta’minoti va oqova suv xizmatlari bilan ta’minlanganlik darajasini oshirish bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlar belgilanganligi munosabati bilan O‘zbekiston Respublikasi hukumatining ayrim qarorlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida”gi 496-son qaroriga to‘xtalib, respublika bo‘yicha ichimlik va oqova suv tizimidagi iste’molchilarning suvni hisobga olish priborlarini o‘rnatish bo‘yicha bir qator ishlar amalga oshirilayotganligi, iste’molchilar tomonidan iste’mol qilingan suv sarfi xarajatlarini nazorat qilish, ulardan oqilona va samarali foydalanish bo‘yicha ma’lumotlarni o‘z vaqtida shakllantirish uchun suv hisoblagichlarning masofadan ma’lumot uzatuvchi zamonaviy texnologiyalarini joriy etish talab etilayotganligi hamda ichimlik va oqova suvni chiqarish xizmatlari yuzasidan debitor qarzdorlikni keskin kamaytirish maqsadida yuridik shaxs bo‘lgan iste’molchining bankdagi hisobvarag‘iga to‘lov talabnomasini qo‘yish yo‘li bilan amalga oshirish zaruriyati tug‘ilayotganligi haqida so‘z yuritdi. Shundan so‘ng ma’ruzachi kun tartibidagi 2-masala yuzasidan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022 yil 6-sentabr kunidagi “Arxiv ishi sohasidagi ruxsat berish tartib-taomillari takomillashtirilishi munosabati bilan O‘zbekiston Respublikasi hukumatining ayrim qarorlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida”gi 501-son qarorida ko‘rsatilgan respublikada ishbilarmonlik va investitsiya muhitini tubdan yaxshilash, ortiqcha byurokratik to‘siqlarni bartaraf etish, eskirgan, zamon talablariga mos kelmaydigan tartib-taomillarni takomillashtirish borasida izchil chora-tadbirlar amalga oshirilayotganligi, arxiv ishi sohasidagi ruxsat berish yuzasidan amaldagi qonunchilik hujjatlarini litsenziyalash, ruxsat berish va xabardor qilish tartib-taomillari to‘g‘risidagi qonunchilik hujjatlariga muvofiqlashtirish, mazkur jarayonlarni to‘liq raqamlashtirish orqali korrupsiyaviy omillarni bartaraf etish talab etilayotganligi, jismoniy va yuridik shaxslarga arxiv hujjatlari yoki ularning ko‘chirma nusxalarini O‘zbekiston Respublikasidan tashqariga vaqtincha olib chiqish uchun ruxsatnomani rasmiylashtirish tizimini an’anaviy shakldan elektron shaklga o‘tkazish haqida keng tushuncha berdi.

Axborot xizmati.

Hukumat qarorolari o‘rganilmoqda

NASHR ETILGAN: 05/09/2022

Joriy yilning 5-sentabr kuni Farg‘ona viloyati statistika boshqarmasi xodimlari ishtirokida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 31-dekabr kungi “Korrupsiyaga oid huquqbuzarlik haqida xabar bergan yoki korrupsiyaga qarshi kurashishga boshqa tarzda ko‘maklashgan shaxslarni rag‘batlantirish tartibi to‘g‘risida”gi Nizomni tasdiqlash haqidagi 829-son qarori hamda “O‘zbekiston Respublikasi Adliya Vazirining 2021-yil 24-fevral kungi 2-mh buyrug‘ining mohiyati va mazmunini tushuntirish bo‘yicha yig‘ilish bo‘lib o‘tdi. Yig‘ilishda Farg‘ona viloyati statistika boshqarmasining bosh yuriskonsulti D.Teshaboyev so‘zga chiqib, korrupsiyaga oid huquqbuzarlik haqida xabar bergan yoki korrupsiyaga qarshi kurashishga boshqa tarzda ko‘maklashgan shaxslarni rag‘batlantirish masalasini ko‘rib chiqish tartibini nazarda tutuvchi korrupsiyaga oid huquqbuzarlik haqida xabar bergan yoki korrupsiyaga qarshi kurashishga boshqa tarzda ko‘maklashgan shaxslarni rag‘batlantirish tartibi bilan tanishtirib o‘tdi.


Bundan tashqari korrupsiyaga qarshi ekspertiza korrupsiyaga oid huquqbuzarliklar sodir etish imkoniyatini yaratadigan, korrupsiyani yuzaga keltiradigan omillarni aniqlash, loyihani qabul qilishning korrupsiya holatlari uchun imkoniyat yaratadigan oqibatlarini umumiy tarzda baholash, normativ-huquqiy hujjatlarni qo‘llash jarayonida korrupsiya xususiyatiga ega tavakkalchiliklarning yuzaga kelish ehtimolini prognoz qilish, aniqlangan korrupsiyani yuzaga keltiruvchi omillarni bartaraf etish choralari haqida so‘z yuritdi.

Korrupsiyaga qarshi kurashish samaradorligini oshirish maqsadida

NASHR ETILGAN: 25/08/2022

“Jamiyatimizda korrupsiya, turli jinoyatlarni

sodir etish va boshqa huquqbuzarlik holatlariga

qarshi kurashish, ularga yo‘l qo‘ymaslik, jinoyatga

jazo, albatta, muqarrar ekani to‘g‘risidagi qonun

talablarini amalda ta’minlash bo‘yicha qat’iy

choralar ko‘rishimiz zarur”.

Sh.M.Mirziyoyev.

Darhaqiqat taraqqiyotining yangi bosqichiga qadam qo‘yayotgan O‘zbekiston uchun korrupsiyaning har qanday shakldagi ko‘rinishi islohotlar shiddatini susaytirishi bilan xavfli.
Shu boisdan ham davlat rahbari Shavkat Mirziyoyev o‘z vakolatiga kirishishi bilan Prezident sifatida imzo chekkan eng birinchi hujjat “Korrupsiyaga qarshi kurashish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi qonuni bo‘ldi. Ushbu qonun me’yorlarining samarali ijrosini ta’minlash, jamiyat va davlat hayotining barcha sohalarida korrupsiyaning oldini olishga doir chora-tadbirlarni o‘z vaqtida va sifatli amalga oshirish maqsadida Prezidentning 2017-yil 2-fevraldagi qarori bilan “2017-2018-yillarga mo‘ljallangan korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha davlat dasturi” qabul qilindi. Dastur doirasida bir qator qonun loyihalari ishlab chiqildi, mavjudlari inventarizatsiyadan o‘tkazildi. Umuman olganda, so‘nggi yillarda qilingan ishlar tahlili aholining huquqiy ongi va huquqiy madaniyatini oshirishga, jamiyatda korrupsiyaga murosasiz munosabatni shakllantirishga yo‘naltirilgan tizimli choralar ko‘rilganini ko‘rsatib turibdi.
Shundan kelib chiqqan holda iqtisodiyotni yanada o‘stirish, xalq farovonligini oshirish, mamlakatda investitsiya muhitini yaxshilash borasidagi strategik vazifalarni hal etish muhim ahamiyatga ega. Bu esa korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida davlat siyosatining samarali amalga oshirilishini ta’minlash bo‘yicha yangi tizimli choralar ko‘rilishini taqozo qilmoqda. Prezidentimiz tomonidan imzolangan “O‘zbekiston Respublikasida korrupsiyaga qarshi kurashish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi farmon ham ayni shu maqsadni ko‘zlagani bilan ahamiyatlidir.
Korrupsiya shunday illatki, uni bir yoki ikki idoraning sa’y-harakati bilan yo‘q qilib bo‘lmaydi. Qachonki, barcha fuqarolarimiz, jamiyat unga qarshi birgalikda kurashib, uning ildizlarini yo‘q qilishga kirishilsagina ijobiy natijaga erishish mumkin.
Farmonning tub mohiyatiga e’tibor qaratadigan bo‘lsak, korrupsiyaga qarshi nafaqat huquqni muhoza qiluvchi idoralar va davlat tashkilotlari, balki jamoatchilik nazorati instituti imkoniyatidan ham keng foydalanish belgilab qo‘yilganini ko‘rishimiz mumkin.
Birinchidan, farmonda jamoatchilik nazoratini olib borishda muhim o‘rin tutuvchi O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari va siyosiy partiyalarning rolini yanada kuchaytirish alohida belgilangan.
Ikkinchidan, joylarda korrupsiyaga qarshi kurashish sohasidagi ishlarning holatini kompleks o‘rganish va mavjud muammolarni bartaraf etish yuzasidan takliflar tayyorlab borish uchun Qoraqalpog‘iston Respublikasi Jo‘qorg‘i Kengesi, xalq deputatlari viloyatlar va Toshkent shahar Kengashlari, xalq deputatlari tuman va shahar Kengashlarining tarkibida korrupsiyaga qarshi kurashish komissiyalarini tashkil etish tavsiya qilingan.
Uchinchidan, aholining huquqiy ongi va huquqiy madaniyatini yanada oshirish, jamiyatda korrupsiyaga nisbatan murosasiz munosabatni kuchaytirish, ushbu sohadagi qonunbuzilish holatlari yuzasidan xabar bergan shaxslarni himoya qilishning tashkiliy-huquqiy mexanizmlarini joriy etish ta’kidlangan.
To‘rtinchidan, fuqarolik jamiyati institutlari, ommaviy axborot vositalari faoliyatining chinakam erkinligini ta’minlash va ularni korrupsiyaga qarshi choralarni tayyorlash, o‘tkazishda va ijrosini monitoring qilishda ishtirok etishga jalb qilish nazarda tutilmoqda.
Bundan tashqari, farmonda davlat xizmatchilarining huquqiy ongi va madaniyatini yuksaltirib borish, ularda korrupsiya va boshqa huquqbuzarliklarga nisbatan murosasizlik munosabatini shakllantirish vazifasi belgilab berilgan. Bu norma, albatta, har bir mansabdor shaxsdan xulosa chiqarishni talab etadi.
Vaholanki, bugun har bir davlat xizmatchisi va huquqni muhofaza qiluvchi davlat organlari xodimlarining fe’l-atvoriga O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga bo‘ysunish va ularni hurmat qilish odobini singdirib borish o‘ta muhim vazifadir. Jamiyatimizda korrupsiyaga qarshi murosasiz kurash olib borilayotgan hozirgi davrda mansabdor shaxslarning huquqiy bilimi va madaniyati darajasiga nisbatan alohida talablar ishlab chiqish, qonunlarga hurmatsizlik qilgan mansabdor shaxslar to‘g‘risida ommaviy axborot vositalari orqali ko‘rsatib berish, albatta, o‘z samarasini beradi. Bundan tashqari, korrupsiyaga qarshi kurashning ustuvor vositasi sifatida davlat organlari va tashkilotlarining hisobdorligi hamda faoliyatining shaffofligini oshirish ko‘zda tutilgan. Xulosa qilib aytganda, mazkur farmon jamiyatda adolatlilik g‘oyasi, barchaning qonun oldida tengligi, fuqarolarning huquq va erkinliklari, qonuniy manfaatlarini himoya qilishda muhim hujjat hisoblanadi. Adolat ustuvor bo‘lgan mamlakatda esa taraqqiyot, xalq farovonligi, islohotlar samarasi ta’minlanadi.


Farg‘ona viloyati statistika boshqarmasi bosh yuriskonsulti. D.Teshaboyev,

Korrupsiyaga qarshish kurashish, har birimizning burchimizdir

NASHR ETILGAN: 25/08/2022

2017-yil 3-yanvar kunidagi “Korrupsiyaga qarshish kurashish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunida fuqarolik jamiyati institutlari, ommaviy axborot vositalari faoliyatining chinakam erkinligini ta’minlash va ularni korrupsiyaga qarshi choralarni tayyorlash, o‘tkazishda va ijrosini monitoring qilishda ishtirok etishga jalb qilinishi ko‘rsatib qo‘yilgan. Bundan tashqari, qonunda davlat xizmatchilarining huquqiy ongi va madaniyatini yuksaltirib borish, ularda korrupsiya va boshqa huquqbuzarliklarga nisbatan murosasizlik munosabatini shakllantirish vazifasi belgilab berilgan.

Mana shu bois Farg‘ona viloyati statistika boshqarmasi xaftaning har juma kunisi xodimlari ishtirokida huquqiy savodxonlik va korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha targ‘ibot-tashviqot ishlari amalga oshirib kelmoqda. Boshqarmada tashkil etilgan ko‘rgazmali vositalar va elektron slaydlar yordamida xodimlarning tafakkur va shuuriga tez ta’sir qilishi shubhasizdir.

Korrupsiyaga qarshi murosasiz munosabatda bo‘lish – davr talabi

NASHR ETILGAN: 20/01/2022

Joriy yilning 19-yanvar kuni Fargona viloyati statistika boshkarmasida O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Korrupsiyaga qarshi murosasiz munosabatda bo‘lish muhitini yaratish, davlat va jamiyat boshqaruvida korrupsiyaviy omillarni keskin kamaytirish va bunda jamoatchilik ishtirokini kengaytirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2021-yil 6-iyuldagi PF-6257-son Farmoni hamda “Korrupsiyaga qarshi kurashish faoliyatini samarali tashkil etishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida” 2021-yil 6-iyuldagi PQ-5177-son qarorining mohiyati va mazmunini tushuntirish bo‘yicha seminar-yig‘ilish bo‘lib o‘tdi.

Yig‘ilishda viloyat statistika boshqarmasi boshlig‘i S.Shamshidinov ishtrok etib, u xususan, qarorga muvofiq, davlat organlari va tashkilotlari xodimlari onlayn ochiq tanlov asosida ishga qabul qilinishi, korrupsiya, manfaatlar to‘qnashuvi asosida tuzilgan shartnomalarni haqiqiy emas deb topish, davlat xizmatchilari tomonidan tadbirkorlikda qatnashishi huquqiy oqibatlarini belgilovchi qonun loyihasi ishlab chiqilishi,barcha davlat organlari va tashkilotlari, viloyat hokimliklarida korrupsiyaga qarshi ichki nazorat tuzilmalari faoliyati yo‘lga qo‘yilishi, davlat xaridlari sohasidagi tenderlar natijalari ochiq e’lon qilinishi, korrupsiyaga qarshi kurashish agentligi tomonidan har yil yakuni bo‘yicha korrupsiyaga qarshi kurashish ishlarining samaradorligini baholovchi reyting e’lon qilib borilishi,daromad va mol-mulk deklaratsiyalari bo‘yicha ma’lumotlar bazasi shakllantirilishi, davlat mablag‘lari hisobiga qurilish-pudrat shartnomasi uchun o‘tkaziladigan tanlovlar “Shaffof qurilish” tizimi ma’lumot almashinuvini ta’minlagan holda davlat xaridlari bo‘yicha maxsus axborot portalida elektron tarzda amalga oshirilishi haqida to‘xtalib o‘tdi. Bundan tashqari 2022-yil 1-yanvargacha avtomobil yo‘llari sohasiga tegishli ma’lumotlarni o‘z ichiga oladigan “SHAFFOF YO‘L” onlayn axborot platformasi ishga tushirilishi hamda “halollik vaksinasi” tamoyili asosida davlat xizmatchilari muntazam korrupsiyaga qarshi kurashish bo‘yicha o‘qitish yo‘lga quyilishi haqida gapirib o‘tdi.
Statistika organlarida korrupsiyaning oldini olish va chora-tadbirlarini amalga oshirish to'g'risida