Samarali muloqot strategiyasi, shuningdek, keng qamrovli reklama va axborot kampaniyalari muvaffaqiyatli ro‘yxatga olishni taʼminlashda muhim rol o‘ynaydi. Bu, ayniqsa, aholini ro‘yxatga olish jarayonida respondentlar yoki maʼlumot yig‘uvchi va maʼlumotlarni qayta ishlovchi shug‘ullanadigan vaqtinchalik xodimlar sifatida ishtirok etishi nazarda tutilgan ro‘yxatga olishda so‘rov usulidan qisman yoki to‘liq foydalanadigan mamlakatlar uchun juda dolzarb. Biroq, aholi bilan to‘g‘ridan-to‘g‘ri aloqalar minimallashtirilishi mumkin bo‘lgan ro‘yxatga olish usullariga rioya qilgan mamlakatlarda ham, asosiy manfaatdor tomonlar bilan muloqot, shu bilan birga, ro‘yxatga olish natijalarining dolzarbligi va mavjudligi kabi tarkibiy qismlarga nisbatan maqbul sifat darajasini taʼminlash uchun muhim rol o‘ynaydi.
Ro‘yxatga olishni rejalashtirish bosqichida ko‘plab manfaatdor tomonlar bilan maslahatlashuv, tomonlar foydalanuvchilarning talablarini qondirish, so‘rovnomaning optimal tuzilishini ishlab chiqish, metodologiyani tasdiqlash, ishchi hamkorlikni yo‘lga qo‘yish va texnik ko‘rsatmalarni aniq tushunish uchun zarurdir.
Ro‘yxatga olishni o‘tkazish bosqichida reklama va axborot kampaniyalari aholini ro‘yxatga olish to‘g‘risida xabardor qilish, shuningdek, aholini ro‘yxatga olishda ishtirok etishni taʼminlash va rag‘batlantirishga qaratilgan zarur maʼlumotlarni taqdim etish uchun zarurdir. Odatda, aholini ro‘yxatga olish jarayonida barqaror ishtirok etish ko‘rsatkichini taʼminlash maqsadida mamlakat bo‘ylab yetib borish qiyin bo‘lgan aholi guruhlarini aniqlashga va ular bilan maqsadli ishlashga alohida eʼtibor qaratiladi. Аslida, bunday kampaniyalarning maqsadlari aholini hamkorlikka jalb qilish, uni xabardor qilish, shuningdek, aholini ro‘yxatga olishda ishtirok etishga rag‘batlantirishdan iboratdir.
Bunday reklama kampaniyasining asosiy vazifasi jamiyatning holatini aniqlash uchun yaqinlashib kelayotgan ro‘yxatga olishning ahamiyatini, mamlakatning ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanish istiqbollarini va ijtimoiy, mintaqaviy va umummilliy demografik o‘zgarishlarni tahlil qilishni tushuntirish hisob lanadi. Ro‘yxatga olish nafaqat mamlakat uchun, balki global miqyosda ham muhim madaniy va tarixiy ahamiyatga ega. Bunday kampaniya ro‘yxatga olish mamlakatning rasmiy statistika dasturining ajralmas qismi ekanligini taʼkidlashi kerak.
Аsosiy amaliy maqsad — jamiyatning ro‘yxatga olishga ijobiy munosabatini shakllantirish, mamlakat fuqarolarini unda ishtirok etishga va o‘zlari haqida ishonchli maʼlumot berishga undashga qaratilgan. Shu bilan birga, samarali axborot va reklama kampaniyasi yanada kengroq maqsadlarni qamrab olishi kerak.
Marg‘ilon shahar statistika bo‘limi.